17 września 2017

"Słońce też jest gwiazdą" Nicola Yoon




Ta książka staje się jedną z moich ulubionych. Skradła moje serce już na początku. Złapała mnie i nie chciała puścić aż do ostatnich stron. Moja przygoda z tą książka niestety nie trwała długo bo przeczytałam ją w jeden dzień, czytając ją bardzo chciałam dowiedzieć się jak skończy się przygoda Natashy i Daniela, a jednocześnie nie chciałam żeby kończyła się w ogóle. Za bardzo zżyłam się z bohaterami żeby chcieć się z nimi rozstawać. Chciała bym powiedzieć czyje poglądy życiowe bardziej zgadzają się z moimi ale prawda jest taka że zgadzam się i z jednym i z drugim.




Główni bohaterzy tak różnią się od siebie, że wydaj się iż to nie możliwe by mogli się w sobie zakochać. Natasha jest osobą mocno stąpającą po ziemi nie wierzącą w rzeczy których nie da się wytłumaczyć, co za tym idzie że dziewczyna nie wieży w miłość czy przeznaczenie. Natomiast Daniel jest poetą, który wierzy w przeznaczenie i miłość od pierwszego wejrzenia, jest osobą bardo otwartą i wytrwałą.

Czy miłość da się wytłumaczyć naukowo? Jak widać można co autorka książki nam pokazuje. Daniel próbuje przez całą książkę udowodnić dziewczynie, że miłość istnieje. Znajduje w internecie badanie na ten właśnie temat i namawia Natashe na wypróbowanie go. Dzięki temu że dziewczyna się zgada spędzają ze sobą dzień który zmienia ich na całe życie.



- Nie wierzę w miłość.
- Miłość to nie religia - odpowiada. - Istnieje bez względu na to, czy w nią wierzysz, czy nie.
- Doprawdy? Potrafisz to udowodnić?
- Piosenki miłosne. Poezja. Instytucja małżeństwa.
- Proszę cię. To tylko słowa na papierze. Jesteś w stanie udowodnić ją naukowo?Zaobserwować, zmierzyć, przebadać i powróżyć doświadczenie? Nie możesz. A może potrafisz ja przekroić i obejrzeć pod mikroskopem? Też nie. Wyhodować w szalce Petriego albo sporządzić mapę genetyczną?






Oprócz cudownej opowieści miłosnej głównych bohaterów, a także ich pobocznych problemów. Takich jak usilne starania Natashy o to by nie musiała wracać na Jamajkę oraz rozmowa z absolwentem Yale. W książce pojawiają się poboczne, krótkie historie o osobach które pojawiają się w książce, oraz kilka innych dodatkowych historii które nawiązują do tematu rozmowy Natashy i Daniela.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz